En Effektiv Markedsføringsstrategi
Reklameartikler er en oplagt markedsførringsstrategi at benytte sig af hos alle virksomheder. Der er et hav af muligheder inden for reklameartikler. Alt fra slik til kontorartikler til køkkengrej til tøj og meget mere. Med reklameartikler når man ud til mange forskellige målgrupper og grundet de mange produktkategorier kan I med sikkerhed finde noget. Firmatøj med logo er for eksempel en oplagt mulighed at bruge som en del af sin virksomheds branding. Firmatøj kan nemlig have en positiv indvirkning på både medarbejdere, kunder m.m. samt virksomhedens interne og eksterne forhold. Der er mange måder at kunne bruge firmatøj på.
Kunden og medarbejderen
Først og fremmest kan man bruge firmatøj med tryk til at skabe en ensartet og professionel fremtoning. Når medarbejderne alle har det samme tøj på med virksomhedens logo, sender det et signal om, at virksomheden er organiseret og professionel. Dette skaber værdi og tillid hos kunden, som vil skabe god omtale. Dette vil blive videreført til jeres nuværende kunders omgangskreds, som på sigt kan tiltrække dem og skabe en stigning i jeres omsætning. Udover at det ensartet look vil skabe værdi hos jeres kunder, vil det også have værdi på jeres arbejdsplads internt. Det kan give en følelse af samhørighed og fællesskab blandt jeres medarbejdere, hvilket kan have en positiv effekt på arbejdsmiljøet. Dette vil motivere jeres medarbejdere til at møde op og skabe en god arbejdsmoral. Derudover vil det også være behageligt og praktisk for jeres medarbejdere at bære firmatøj. Med en skjorte, polo eller andet vil det gøre nemmere at udføre sit arbejde, da de ikke skal bekymre sig om at ødelægge og slide på sit eget tøj.
Ydermere kan firmatøj bruges som en markedsføringskanal. Når jeres medarbejdere bærer tøjet uden for arbejdstiden, hvis de henter børn direkte efter arbejder eller handler med jeres firmatøj på, så fungerer jeres medarbejdere som en form for reklame for virksomheden. Jo flere mennesker der ser logoet, jo større er sandsynligheden for, at de vil huske virksomheden og dens produkter eller ydelser. Det kan være en effektiv og relativt billig måde at øge synligheden af virksomheden på.
Adskillelses fra konkurrenterne
Derudover kan firmatøj med logo også bruges som en måde at differentiere sig fra konkurrenterne på. Hvis I er på messer eller til andre arrangementer er det relevant at skille sig ud fra konkurrenterne. Hvis jeres medarbejdere bærer et unikt og iøjnefaldende design på sit tøj, kan det hjælpe med at adskille det fra andre virksomheder i samme branche, og potentielle kunder vil bemærke jer frem for konkurrenterne. Det kan også bidrage til at give virksomheden et mere moderne og innovativt image. I kan skille jer ud ved at vælge en skjorte i en iøjnefaldende farve eller få trykt et unikt slogan på bagsiden af en polo. I kan også designe jeres tøj efter et specifikt formål eller kampagne. Et eksempel kunne være hvis jeres virksomhed donerer en del af overskuddet til en velgørenhedsorganisation. Så kunne det være en god idé at bære tøj med organisationens logo på for at vise støtte og skabe opmærksomhed omkring det gode formål. Her vil potentielle kunder få øjnene op for jer og jeres budskab, som kan tiltrække dem på sigt. Dette vil på sigt skabe et mersalg.