Styrk din virksomheds profil online; spor interessen for dine ydelser
Når man som selvstændig skal reklamere for sin virksomhed drejer det sig ikke længere blot om annoncer i avisen er reklametavler i byens gader. Internettet har en afgørende betydning for hvor synlig din virksomhed er, og det kan derfor være en god idé at sætte sig ind i online annoncering.
Men hvad betyder Google Ads egentlig for din virksomhed? Og hvordan kan du vide om det virker?
Nå ud til flere potentielle kunder; affiliate marketing
Når du skal opsøge potentielle kunder, så er det essentielt at din virksomhedsprofil er synlig og tilgængelig online. Skal du overleve på det konkurrencestærke marked, så er det afgørende at forbrugeren kan finde dig via eksempelvis Google.
Men det er ikke altid nok “blot” at betale for en annonce på Google, du kan nemlig også vælge at sigte bredere og benytte det såkaldte affiliate marketing.
Men hvad er affiliate marketing?
Denne form for markedføringsmetode er en form der gør det muligt for dig som erhvervsdrivende at følge interessen for din virksomhed gennem det antal besøg din hjemmeside eller webshop oplever.
Affiliate marketing kan f.eks. være en tekst på en given hjemmeside, hvori dit produkt fremgår. Det er således en sponsoreret artikel, hvor læseren kan klikke sig videre til dit produkt ved interesse. Du kan således følge med i om den platform teksten er oppe på giver de rigtige resultater i forhold til din virksomhed.
Gennem affiliate marketing kan du således nøjes med at betale for de “salg” du som virksomhed får ind, og slippe for at betale for reklamen inden den reelt bringer kunder ind.
Investering for livet; pris pr. konvertering
Nogle gange kan det synes at være en dyr affære at betale for utallige annoncer og reklamer online, især når man aldrig helt ved om reklamen virker eller ej.
Det er ikke altid at en markedsføringsmodel virker optimalt, og nogle gange har man måske betalt tusindvis af kroner for annoncer, som ikke giver nye kunder eller højner omsætningen.
I den forbindelse kan det være en god idé at tænke på afregningsmodellen CPA.
Du tænker måske; CPA hvad er det?
CPA(Cost Per Acquistion) eller ‘pris pr. konvertering’ referer til den afregningsmodel, hvor du blot betaler udbyderen af en given annonce for et reelt salg på din hjemmeside. Det vil sige at du ikke betaler udbyderen for besøg på din webshop eller hjemmeside, men kun hvis besøget medfører en handling der gavner din virksomhed.
Online markedsføring; et redskab til succes
Ved at bruge affiliate marketing og CPA kan du med fordel spore den aktivitet annoncer, sponsorerede artikler og kampagner fører med sig.
På den måde kan du nøjes med at betale for resultater der giver et økonomisk afkast, og samtidig få en idé om, hvor annoncerne virker og hvor de ikke gør.
Online markedsføring er et formidabelt redskab til at gøre dig synlig for den rigtige målgruppe og potentielle kunder.
Ved at tænke i de baner, bliver du øjeblikkeligt en værdig modstander overfor dine konkurrenter. Du tillægger din virksomhed en høj værdi, og vælger at satse indenfor det mest plausible felt.